Через „турботу” про людей, світловодська
влада прирікає їх на... замерзання
Враження таке, що мер Маліцький і його оточення, ставлячи палиці у колеса „Світловодськпобутові”, м’яко кажучи, загралися. Бо ж наслідки цих ігрищ ризикують стати плачевними для світловодців, користувачів централізованого опалення...
Почнемо з минулого опалювального сезону, коли, готуючись до нього, фахівці СП ТОВ „Світловодськпобут” розробили і подали на розгляд виконкому як тарифні розрахунки, так і Інвестиційну програму. Остання включала в себе, окрім заміни зношених вкрай труб теплопостачальних мереж, ще й відновлення дорожнього покриття після відновлювальних робіт. У разі затвердження виконкомом цієї Програми, тариф на опалення зріс би не більше, ніж на п’ятдесят копійок за один квадратний метр опалювальної площі... Звісно, місцева влада і активісти на чолі з Андрієм Маліцьким аж ніяк не могли допусти такого „знущання” над містянами з боку монополіста. І як результат – перманентні пориви труб на теплотрасах, які аварійні бригади „Світловодськпобуту” долали самотужки по суті з підручних матеріалів. Зате сьогодні міський голова не втомлювався безперестанку дорікати тепловикам не відновленим дорожнім покриттям, «забуваючи» при цьому, що його відновлення не закладено в тарифах.
Тобто, спочатку він та „компетентні” громадські активісти на славу постаралися, рятуючи населення від „нещадного” підняття тарифу на опалення, а коли „Світловодськпобут” будь-якого дня і будь-якого часу доби на дебелому морозі усував аварійні ситуації і відновлював теплопостачання – докоряв йому котлованами... Господарський підхід? А може, всього-на-всього – дешевий популізм?
Крапки над „і” тут має остаточно розставити грядущий опалювальний сезон, бо ж правила гри стали ще жорсткішими. Тут Маліцький і Со у демонізації тепловиків, не затвердивши його Інвестиційну програму на наступний опалювальний сезон, вже здійснив перший крок.
Та спочатку – про правила гри, які, як сказано вище, стали ще жорсткішими... 1 травня поточного року набув чинності Закон України №1060 „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг”. Також, відповідно до ч.4 ст.12 Закону України „Про ціни і ціноутворення”, Кабмін, органи виконавчої влади на місцях під час встановлення державних регульованих цін на товари, до складу таких цін, обов’язково мають включати у них розмір їхньої інвестиційної складової. Тож, з урахуванням змін, внесених Законом №1060 до Закону України „Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”, витрати на оснащення будівель вузлами комерційного обліку води та тепла мають включатися до складу тарифів. У такому разі джерелом фінансування заходів із встановлення лічильників і є Інвестиційна програма надавача відповідної послуги. В цьому зв’язку „Світловодськпобут” розробив Інвестиційну програму виключно на встановлення цих самих лічильників і подав її на розгляд виконкому. Та виконком Програму не затвердив, мотивуючи свою відмову тим, що підприємство мало би її подати не пізніше, ніж за три місяці до дати подання уповноваженого органу розрахунків тарифів. Частково виконком тут має рацію – у „Світловодськпобуті”, як і в інших споріднених підприємствах всієї України, і досі чекають від Мінрегіону на методику розрахунків включення до тарифу паливної складової, яку він обіцяв надати до 1 липня. Але...
Але, якби світловодська влада насправді вболівала за здешевлення тарифу на опалення для населення ввіреного їй міста, вона би затвердила дану Програму. А так, у спробі чимдуж насолити надавачеві централізованого опалення, міська влада насправді взяла це саме населення у заручники. Бо за такого розкладу очікується таке...
Оснащення кожного будинку лічильниками обліку теплової енергії є обов’язковим – невиконання цієї умови від 1 серпня 2022 року покладає на підприємство сплату колосальних за розмірами штрафів. Прогнозовано, що для „Світловодськпобуту”, який котрий рік з подачі властей стає таким собі „цапом-відбувайлом”, такий підхід призведе до паралічу всього централізованого опалення Світловодська. Тоді що, світловодці приречені на замерзання? Цікаво всі, чи тільки у тих будинках, де не буде лічильників до 1 серпня 2021 року?.. Маліцький, чи то заспокоюючи цих самих світловодців, чи то самого себе, неодноразово заявляв, що у нього є схема оптимізованого теплопостачання міста. Але маються великі сумніви у її існуванні насправді, принаймні вона точно не узгоджувалась з Побутом, хоч мала би (якби була не примарною).
Тож вірити словам популістів – підказує сумний досвід - дурити себе самого. Якби виконком мав на меті здешевити тариф для населення, то шукав би кошти на встановлення лічильників. Але ж тепер це ляже на плечі голів ОСББ та обслуговуючих організацій, на жаль…
І останнє... Вже двічі відбулося засідання обласної комісії з питань початку опалювального сезону (перше – у приміщені Кіровоградської ОДА, друге – у конференц-залі СП - ТОВ „Світловодськпобут”), на яких обласні керівники закликали органи місцевого самоврядування й тепловиків налагодити співпрацю між собою – зокрема, виступити зі спільним зверненням до населення щодо необхідності розрахуватися з боргами за опалення перед останніми. У проекції на Світловодськ можна констатувати, що з боку міської адміністрації нічого подібного не робиться. Замість цього, міський голова регулярно повторює як мантру про борг „Світловодськпобуту” перед ВАТ „Кіровоградгаз” та ОКВП „Дніпро-Кіровоград” у розмірі 15 млн грн. А от про 90-мільйонний борг населення перед „Світловодськпобутом” – ані пари з вуст...
Віталій Асауленко