Опубликовано
01.03.2017
24 лютого генеральний директор СП ТОВ «Світловодськпобут» Сергій Московський провів оперативну нараду з керівниками відділів та служб підприємства, підводячи підсумки минулого тижня.
Основною новиною стало те, що відключення від теплопостачання гуртожитків, які обслуговує КП «Добробут» поки що не буде. Нагадаємо, що загалом КП «Добробут» заборгувало «Світловодськпобуту» 2,372 млн. грн. і борг не зменшується. Відключення відклали тільки завдяки втручанню губернатора Кіровоградщини Сергія Кузьменка, та його заступника Сергія Коваленко.
Проте, загальної ситуації з боргами це не вирішує, адже станом на кінець лютого заборгованість споживачів перед СП ТОВ «Світловодськпобут» за опалення складає 26,464 млн. грн., з яких 22 млн. – це борг населення.
Профільний заступник генерального директора пояснив, що загалом з початку опалювального сезону було поновлено роботу зі споживачами і борги за послуги підприємства зменшилися на 3,784 млн. по населенню, 3,055 млн. – по бюджетним установам та по іншим споживачам на 660 тис. грн.
Проте стан оплати за минулий місяць залишає бажати кращого, адже мешканці Світловодська сплатили за опалення тільки 30% від вартості наданої послуги. Бюджетні організації розрахувались за спожите тепло на 95%, інші (ФОП) – на 70%.
Крім того, варто зазначити, що тариф, який діє сьогодні – є збитковим і підприємство втрачає за рік на різниці між тим «як має бути» і тим «як є» 5,8 млн.грн. Ці кошти держава брала на себе зобов’язання повернути, так само, як і 11 млн. грн. по пільгам та субсидіям. Нажаль, станом на сьогодні не надійшло жодної копійки.
Тим часом, щоб отримати ліміти на газ для
нормальної роботи підприємства в березні, «Побуту» не вистачає близько 4 млн. грн. і наслідки від того можуть бути сумними для всього міста – або подвійний тариф, або, скоріше за все, відключення опалення у Світловодську.
«При цьому найнеприємніше те, що заручниками ситуації, в першу чергу, будуть ті споживачі, які платять добросовісно, – говорить Сергій Московський, – адже відключать тепло через борги їхніх сусідів, знайомих тощо. В середньому на кожного абонента сьогодні припадає 1800 грн. боргу. Та ми з вами добре розуміємо, що насправді в когось боргу нема зовсім, а в когось – 20 тисяч.
Але ми не можемо собі дозволити подвійний тариф, тому є загроза, що опалення по місту доведеться вимикати. От якби з нами розрахувалися КП
«Добробут» і, наприклад, виконком за вільні приміщення (близько 2 млн.грн.) – питання було б зняте!»
Не обійшли увагою під час оперативної наради такий напрямок, як робота зі споживачами. Виявляється, що цей напрямок був повністю знехтуваний попереднім керівництвом і за півтора року борги підприємства тільки зростали. Більше того, значно зменшилася активність і відповідальність абонентів, мовляв, ми не платили і платити не будемо, і нам за це нічого не буде.
Але тільки з середини листопада юридична служба «Світловодськпобуту» подала до суду більше 20 позовів про примусове стягнення боргів і по 10 з них – вже отримали позитивні рішення.
«Споживачі мають знати, що робота в цьому напрямку відновлена, – зазначив Сергій Московський, – і той, хто на має суспільної відповідальності, нестиме відповідальність юридичну.»
Тож не варто доводити ситуацію до банального «Ви все ще не платите? Тоді ми йдемо до вас!».
Яскравим прикладом став випадок з боржником, який накопичив рахунків за опалення більше ніж на 11 тисяч. І тільки загроза примусового стягнення змусила його швидко знайти гроші – близько 8 тисяч відразу! На залишок боргу підписано договір реструктуризації. Але ж можна було не доводити до крайнощів, чи не так?
Також керівник «Світловодськпобуту» дав завдання абонентському відділу та відповідним службам нагадати споживачам, що на рівні законодавства та положень, розроблених самим підприємством, абоненти мають можливість звернутися до СП за договорами реструктуризації тощо.
Наприклад, для тих споживачів, які не мають пільг та субсидій, законодавство дає можливість заключити договір про розподіл оплати теплопостачання додатково на шість місяців міжопалювального сезону, але основна умова – відсутність поточних боргів. На сьогодні цим механізмом скористалися 40 світловодців.
А з іншого боку варто нагадати споживачам, що несвоєчасна оплата поточних рахунків – це загроза втратити нарахування субсидії на наступний рік, що
відчутно «вдарить» по сімейному бюджету.
Далі в ході засідання було розглянуто декілька робочих питань, обговорені пріоритетні напрямки на наступний тиждень та сформовано завдання для підрозділів.
Більше новин – згодом.
Інформаційна служба СП «ТОВ «Світловодськпобут».