Як зірвати початок опалювального сезону «…в межах та спосіб чинного законодавства»

  14 вересня нарешті сталося диво – виконавчий комітет Світловодської міської ради прийняв рішення про затвердження тарифу на теплопостачання для абонентів СП-ТОВ «Світловодськпобут». Ніби то всі мають бути щасливими, але все не так просто…

   З точки зору виконкому, вони нарешті знайшли варіант, який має задовольнити всіх: населенню – тариф, менший ніж раніше, виконкому – економія бюджетних коштів і «плюсик» перед виборами, «Побуту» – … Ну, кого хвилює, що там потрібно тому «Побуту»? Вони «зробили все, що могли», а головне «…в межах та спосіб чинного законодавства».

   А окремим рядком звучав головний меседж – все це заслуга нового керівництва управління економіки та виконкому, і в жодному разі не «Світловодськпобуту». На цьому акцентували кілька разів. Хоча, на наш погляд, акцентування потребують інші речі, більш важливі.

   В першу чергу – як керівництво інших територій намагається вирішити проблему проходження опалювального сезону, аби не постраждало населення? Відповідь одна – дотаційно: на заробітну плату, податки, транспорт і т.п. І питання не в формі власності підприємства, а в тому, чи здатна влада зробити так, аби мешканці не мерзли взимку. Нажаль, відповідь по нашому місту поки категорично негативна.

   Тариф, за яким «Світловодськпобут» нараховував оплату раніше, вже був економічно необґрунтований. Про це говорили стільки разів, що не чув тільки глухий і, схоже, нове керівництво управління економіки.

   Тим не менш, тариф для населення зменшили на 77,25 грн. за Гкал, а для бюджетних установ – на 317,37 грн., фактично переклавши навантаження з бюджетних установ на мешканців міста-абонентів СП. Браво? Браво!

  Більше того, члени виконкому «зарубали» інвестиційну програму підприємства, яка мала б вплинути на формування тарифу та розвиток «Світловодськпобуту» в подальшому. Ніякого розвитку, ніякого прибутку владі не потрібно – їм би до нових виборів дожити, не зіпсувавши «карму».

   Якщо вже говорити, про «законодавчо» і «економічно», то варто було б згадати про компенсацію різниці тарифу, який місцева влада «законодавчо» і «економічно» має взяти на себе. Але про це теж «не чули».

   Наступний момент – обмеження в кількості штатних одиниць. Свого часу підприємство провело серйозні консультації із Федерацією роботодавців України з питання чисельності працівників для «Світловодськпобуту». Федерація дослідила роботу СП від «А» до «Я»: вимагали інформацію про кількість та характеристики наявного обладнання, довжину теплотрас, площу земельних ділянок, на яких розташовані об’єкти та, навіть, діаметр труб. Висновок, наданий на підприємство, говорить однозначно – на момент початку опалювального сезону для безперебійної роботи підприємства необхідна чисельність працівників складає 314 одиниць.

   Виконком, з новим керівництвом управління економіки, вирішили, що 164 одиниці буде достатньо. Крім того, розрахунковий штатний розклад на даний момент підприємству не надано. А до початку опалювального сезону менше 40 днів. Яких спеціалістів і в якій кількості вирішили залишити на підприємстві місцеві можновладці наразі не відомо. А вже час!

   Цікаво те, що саме ці люди через місяць звідусіль кричатимуть про недостатню якість підготовки мереж до подачі теплоносія і вимагатимуть швидкого реагування на аварійні ситуації. І не залишиться нічого іншого, як знову шукати підтримки у сусідів: «чи не пришлете пару-тройку бригад, бо наші розумахи вирішили, що нам працівників у достатній кількості не треба».

    В таких умовах вислів «ми зробили все, що могли» набуває цілком логічного завершення: «…аби знову зірвати початок опалювального сезону».

Інформаційна служба СП-ТОВ «Світловодськпобут»