КЕРІВНИЦТВО ТА ПРОВІДНІ СЛУЖБИ

© 2017. ТОВ "Світловодськпобут". All Rights Reserved.

Сергій МОСКОВСЬКИЙ: «Якщо люди звертаються за допомогою – ми допомагаємо. Якщо ні… то звертаються вже тоді, коли виникла аварійна ситуація»

    Для теплогенеруючих підприємств опалювальний сезон починається не з рішення виконкому, уряду чи відповідного міністерства, а з моменту закінчення попереднього опалювального періоду. Для ТОВ «Світловодськпобут» це 31 березня 2023 року.
   - Варто розуміти, - говорить генеральний директор ТОВ «Світловодськпобут» Сергій Московський, - що до запуску першого котла ми проводимо величезну підготовчу роботу, яка складається із низки важливих заходів, від яких залежить початок і проходження опалювального сезону. Це робота у двох напрямках: технічному та економічному.
   Стосовно технічної складової. Враховуючи сприятливі погодні умови, опалювальний сезон 2023-2024 років у Світловодську почався 3 листопада: запрацювали котельні №№ 1, 5, 6, 7. Котельні №№ 2 та 3 запрацювали, відповідно, 7 та 9 листопада.
   На той момент було проведено гідравлічні випробування, проведено ремонти поривів, виявлених в ході цих випробувань і повністю наповнено систему теплопостачання водою.
   Але суттєва проблема нашого міста в тому, що котрий рік поспіль деякі будинки зовсім не готові до початку опалювального сезону. Зокрема, із 87 будинків від котельні №2 було підписано лише 6 актів готовності, по 3-й котельні – 36 із 92. 
   Голови ОСББ цих будинків не зверталися до підприємства і не проводили належної роботи з підготовки домових систем. Черговий раз хочу наголосити: «Світловодськпобут» подає тепло тільки до входу в будинок, все що відбувається у внутрішньобудинкових мережах – відповідальність управляючих компаній та ОСББ. Тобто, якщо люди звертаються за допомогою – ми допомагаємо. Якщо ні… то, зазвичай, звертаються вже тоді, коли виникла аварійна ситуація.
   Спроби залучити до вирішення питання міську владу, як це відбувається в інших містах, були марні, тому вирішили виходити зі становища за допомогою гарантійних листів від управителів будинків, що вони беруть відповідальність за стан внутрішньобудинкових мереж на себе.
    Як завжди, зволікали до останнього. Тому частина будинків почала наповнювати свої мережі водою в той час, коли вся система вже стояла під тиском і з гарячою водою. Звичайно, це призвело до розбалансування системи і всі гідравлічні випробування, проведені заздалегідь, виявилися марними. Результат: 37 нових поривів. Багато з них дуже складних. В тому числі, на магістральних мережах.
   Я не перекладаю всю провину лише на голів ОСББ, але хочу зауважити, що при належній співпраці такої ситуації не сталося б.
 Наступний важливий момент - певні технологічні чинники, які впливають на процес початку опалювального сезону.
   Наприклад, котельня №2, через специфіку розташування підключених будинків, запускається протягом 14 днів: починаємо з вулиці Конько, найнижчої точки, і «підіймаємося» вгору до Героїв України №№ 40, 52 - це найвищі точки, куди доходить теплоносій.
   Але цього разу останнім будинком став будинок №8 по вул. Павлова. Питання набуло резонансу, але ж проблема полягала виключно в тому, що не були оформлені документи до початку опалювального сезону. Зрештою, голова ОСББ надав гарантійний лист і в той же день мешканці будинку отримали тепло. Хоча все це можна було зробити раніше, а не чекати до перших морозів.
   Котельня №3 запускається починаючи з вул. Богуна до вул. Чайковського і далі. Тривалість її запуску, від котельні до останнього споживача (Героїв України №№ 63, 65), складає 21 день. Тобто, з 9 по 30 листопада.
   На жаль, свої корективи внесла штормова погода. З 23:00 24 листопада до 6 годину ранку 25 листопада 21 раз ставався критичний перепад напруги, через що  відключилось насосне котельне обладнання. Такого не було навіть в період «блек-ауту».
   В результаті ми зіткнулися з можливістю забезпечити робочий тиск на котельній №3 для опалення всіх споживачів. Довелося частково вимикати обладнання і проводити обстеження. На сьогодні причину встановлено. Почалися роботи з усунення. Але, якщо коливання напруги продовжаться – наша задача стане значно складнішою.
 Стосовно економічного сегменту, м’яко кажучи, хвалитися нічим. Перед початком опалювального сезону у нашого підприємства завжди був певний запас матеріальних цінностей. Завжди. Але не цього разу. На сьогоднішній день такого запасу «Світловодськпобут» не має. Ми все використали. Навіть електроди доводиться брати в борг. Дякую місцевим підприємцям, що йдуть нам на зустріч.
  При цьому ми вже стільки років не маємо затвердженої інвестиційної програми. Але це вже не економічне питання, а політичне. Тільки труби під дією тиску і гарячої води не молодіють…
Щодо боргів, то на сьогоднішній день ми винні близько 200 млн.грн., з яких 75 % - за газ, і нам винні приблизно стільки ж, де основна сума боргу – це компенсація різниці тарифів від держави. Як тільки (чи якби) держава з нами розраховується, ми сплачуємо борги за газ.
  На підприємстві сьогодні працює більше 170 осіб. Більша частина – це люди похилого віку і пенсіонери. Наприклад, найстаршому оператору котельні 76 років. Є й молоді працівники, їх мало, але ми розуміємо, в який час живемо.  11 представників «Світловодськпобуту» наразі проходять службу в ЗСУ та знаходяться в зоні бойових дій. Ми постійно на зв’язку із військовими і намагаємося максимально допомогти нашим захисникам, чим можемо. За це маємо подяки від різних військових частин.
   Дякую за розуміння. Всім тепла і мирного неба.