Прозорість нарахування за тепло виключає махлювання

З року в рік Теплова інспекція

СП-ТОВ „Світловодськпобут” стикається із звинуваченнями на свою адресу у маніпулюваннях при нарахуванні сплати за опалення... Наскільки ці закиди відповідають реаліям, ми і поговорили з начальницею відділу збуту цього підприємства Світланою Гирман.

- Тариф на опалювальний сезон, згідно Постанови Кабміну, - розпочала пані Світлана, - затверджується органами місцевого самоврядування. У нашому випадку, це Світловодський міськвиконком, який, беручи за основу розрахунки наших спеціалістів щодо затратних складників – вартість газу, води, заробітної плати тепловиків тощо, що позначається вироблення однієї гігакалорії тепла і, вносячи свої зауваження, на опалювальний сезон 2020-21 років визначив суму у 44 гривні 10 копійок за квадратний метр опалювальної площі. Щодо власних зауважень, хочеться додати, що міськвиконком кожного року із наших складників тарифного розрахунку відкидає його інвестиційну складову. Та й той, що наразі діє, прийнятий ще у 2018 році...

- Що це за інвестиційна складова? Можна уточнити?

- Інвестиційна складова – це та частина тарифу, яка мала би направлятися на модернізацію. У нашому випадку, це, передовсім, заміна зношених тепломереж. Щорічне ігнорування владою – що вона робить регулярно з благою, начебто, метою зменшення тарифу, насправді призводить до частих поривів технічно застарілих та зношених теплових мереж, перебоїв у роботі котелень, а відтак до перебоїв подачі якісного теплоносія до споживачів. І навпаки, присутність у тарифі інвестиційної складової дозволяла би усунути усі перелічені мною ризики.

- Зрозуміло. То давайте повернімося до цих 44 гривень 10 копійок...

- Гаразд. Слід зауважити, що дана сума, за визначенням, не може бути непорушною. Вона може коливатися як у бік, зменшення, так і у бік збільшення. На прикладі поточного опалювального сезону у відносно теплому листопаді величина вартості опалення одного квадратного метру впала до 27-30 гривень. Натомість, коли у лютому лютували морози, а відтак, зросли витрати газу й води на видобуток гігакалорії тепла, ця сума зросла до 50-53 гривень.

- Відомо, що саме у такі люті морози у лютому сталося кілька аварій у тепломережах та на котельнях і деякі будинки через це залишалися деякий час без опалення. То що споживачі з таких будинків, все одно, мають сплатити по 50 гривень за квадратний метр.

- В жодному разі це не так! Але тут треба розрізняти будинки, обладнані внутрішніми приборами обліку тепла і будинки без таких лічильників. У першому випадку – простіше. Бо кожен лічильник автоматично реагує на відсутність подачі теплоносія – він відключається. Коли ж теплопостачання відновлюється – так же автоматично вмикається.... Інформацію з лічильників щомісячно фіксують наші контролери. Нею вони діляться не лише з відповідними відділами „Світловодськпобуту”, а й з управляючими компаніями, на балансі котрих перебуває той чи інший будинок, або ж головами ОСББ – якщо будинок, як-то кажуть, перебуває у самостійному плаванні. 

Дещо місткіше відбувається нарахування за спожите тепло у будинках, у яких такі лічильники відсутні. Головний інженер нашого підприємства щомісяця готує службову записку, де описується причина збою у подачі теплоносія та зафіксовано з точністю до хвилини, скільки цей збій тривав. Далі вираховується час відсутності опалення у тому чи іншому будинку, який, звісно, віднімається від загального нарахування сплати за опалення. Крім цього до відділу збуту регулярно надходять акти від теплової інспекції, де зафіксований кожний випадок пориву з переліком усіх будинків, на опаленні яких вони позначились. Ці дані ретельно фіксуються і вносяться мною до відповідної комп’ютерної програми, завдяки якій вираховується точна суми оплати за фактично спожите тепло, тобто, робиться перерахунок цієї оплати.

- Що ж, переконливо. Але ж, чи може пересічний споживач не сумніватися у тому, що все вами робиться по-чесному?

- Повірте, може. Теплова інспекція нашого підприємства перебуває у постійному контакті як з головами ОСББ, так і з управляючими компаніями і систематично звітує перед ними. А контактування між людьми і групами людей у соціальних мережах, де фіксується і набуває розголосу будь-яка значима подія? Тут зачаїти щось, запевняю, навряд чи вдасться.

- А як бути, коли температура батарей різниться між квартирами одному й тому ж будинку, або, навіть, - у кімнатах однієї квартири?

- Якщо таке відбувається, то це вже не доопрацювання управляючої компанії, на балансі якої перебуває дана квартира, або ОСББ, до складу якого вона входить – „Світловодськпобут” не має відповідальності за стан внутрішньо будинкових мереж. Та, попри це господар такого помешкання може звернутися до абонвідділу СП на Героїв України,94 із своєю проблемою. Після чого наш тепловий інспектор зв’язується із заявником. Відтак заявник отримує додаткові важелі впливу на виправлення ситуації, що склалася у його помешканні.

Віталій Асауленко